3 Kasım 2011

Yemeklerin Lezzeti -Et Suyu

Et suyuna bir pilava kim "Hayır" der ki?
Et suyunu çok sevmeme rağmen marketlerde bulyon olarak satılan çeşidini bir o kadar sevmiyorum. İçinde katkı maddesi olmadığını özellikle vurgulasalarda, elim gidip bir türlü alamıyorum. 
Geçenlerde , arkadaşım Deniz'in bloğunda bir et suyu tarifi görmüştüm, denemek uzun zamandır aklımdaydı. Düne kısmetmiş.
Şu anda mis gibi ev yapımı et suyum oldu...  Yemeklere konmak üzere buzlukta hazır bekliyor.
Zaman olarak uzun sürsede, pişme aşamasında sizi oyalamıyor. Deniz'in tarifini biraz kendime göre uyarlayarak sizinle paylaşıyorum.



Malzemeler:
2 kg. dana kemiği
2 adet havuç
300 gr. maydanoz
3 diş sarmısak
8-9 tane bütün karabiber
2 çay kaşığı tuz
2 adet soğan
1 limon

Yapılışı :

  • Kasaptan aldığınız kemikleri temiz suda,  birkaç kez suyunu değiştirerek, 1 saat kadar bekletiniz. 
  • Fırınınızı 225 derecede ısıtın, iyice yıkayıp kuruladığınız kemikleri, soğan ve havuç ile birlikte 45 dakika/1 saat boyunca fırında pişirin. ( severseniz kereviz de koyabilirsiniz) 
  • Daha sonra pişirdiğiniz sebze ve kemikleri büyük bir tencereye alın, üzerine yıkayıp 4'e kesilmiş limonu, sarmısak, maydanoz, tuz ve karabiberi ekleyin.
  • Üzerine 2 litre soğuk su ekleyip orta ateşte kaynatın, kaynadığı an da kısık ateşte 4 saat pişirin.
  • Kaynama esnasında oluşan köpükleri bir süzgeç/kepçe yardımı ile süzün.
  • 4 saat sonunda tüm malzemeleri süzerek et suyunu biraz ılınmaya bırakın, bir süre sonra et suyunun üstünde bir yağ tabakası belirecek. Et suyunuzun çok ağır olmaması için bu yağı kaşık yardımıyla dökebilirsiniz, ben böyle yaptım.  Ama tercih sizin, isterseniz kalabilir de..
  • Daha sonra, buzlukların içine doldurarak onları tamamen dondurdum. 

1 yorum: